گروههای غذایی کدامند ؟

 

شما باید بدانید که به طور کلی در طول شبانه روز  نیازهای غذایی ما شامل کربو هیدراتها ، پروتئین ،چربی ، ویتامینها ، مواد معدنی و آب است .

گروههای اصلی  غذایی:  فهرستی از مواد غذایی هستند که از نظر مواد مغذی با هم تشابه دارند و برای تامین نیازهای غذایی ، هر روز باید در برنامه غذایی از آنها استفاده شود . مواد غذایی هر گروه تقریبا ارزش یکسانی دارند و می توانند به صورت جانشین هم به کار برده شوند . هیچ گروهی به تنهایی تمام مواد مغذی را در برندارد و بایستی همه گروهها استفاده شود .

برای  سهولت‌ كار مواد غذایی در چهار گروه‌ اصلي‌ غذايي‌ طبقه‌ بندي‌ مي‌شوند:

1 . گروه‌ نان و غلات و مواد نشاسته ای

2 . گروه‌ گوشت‌ ، حبوبات‌ ، تخم مرغ  و مغزها

3 . گروه‌ شير و لبنيات‌

4 . گروه‌ ميوه‌ها و سبزيجات

لیست مواد غذایی موجود در هر گروه

1 . گروه‌ نان‌ و غلات و  مواد نشاسته ای

موادغذايي مانند نان‌، ماكاروني‌، گندم‌، جو و ذرت‌ در اين‌ گروه‌ قرار مي‌گيرند. موادغذايي‌ اين‌ گروه‌ بيشترين‌ سهم‌را در تأمين‌ انرژي‌ بدن‌ دارا می باشند . همچنین حاوی فیبر و انواع ویتامینها از جمله ویتامینهای گروه B   هستند .  

2 . گروه‌ گوشت‌ ،  حبوبات ، تخم مرغ و مغزها‌

انواع‌ گوشت‌هاي‌ قرمز (گوسفند و گوساله‌)، گوشتهاي‌ سفيد (مرغ‌ و ماهي‌)، اعضاي‌ داخلي‌ بدن‌ (جگر، دل‌، قلوه‌، زبان‌ و مغز)، تخم‌ مرغ‌، حبوبات‌ (نخود، لوبيا، عدس‌، لپه‌، ماش‌) و مغزها (گردو، فندق‌، بادام‌، پسته‌ و تخمه‌ها) در اين‌ گروه‌ قراردارند. اين‌ گروه‌ مهم ترين‌ نقش‌ را در تأمين‌ پروتئين‌ موردنياز بدن‌ داشته وبه‌ علاوه ،‌ منابع ‌مهمي‌ برای‌ تأمين‌ آهن‌ و روي‌ و ویتامینها  براي‌ خون سازي‌ محسوب‌ مي‌شوند.

3 . گروه‌ شير و لبنيات‌

شير، ماست‌، كشك‌، پنير وبستني‌ از نمونه‌هاي‌ غذاهاي‌ اين‌ گروه‌ هستند. غذاهاي‌ اين‌ گروه ،‌ منبع‌ اصلي‌ تأمين‌ كلسيم‌ و فسفر بدن‌ هستند و‌ براي‌ رشد واستحكام‌ استخوان‌ها (جلوگيري‌ از پوكي‌ و نرمي‌ استخوان‌) و دندان‌ها ضروري‌مي‌باشد. علاوه‌ بر كلسيم‌ و فسفر، غذاهاي‌ اين‌ گروه‌ حاوي‌ ويتامين‌هاي‌ B و A نيزبوده و لذا در سلامت‌ بينايي‌ و پوست‌ نيز مؤثرند.

4 . گروه‌ ميوه‌ها و سبزيجات‌

سبزي‌هاي‌ برگي‌، اسفناج‌، هويج‌، كدو حلوايي‌، گوجه‌فرنگي‌، طالبي‌، زردآلو، آلو، هلو، شليل‌ و انبه‌ از نمونه‌هاي‌ اين‌ گروه‌ بوده و علاوه بر ميوه هاي تازه، كمپوت ها  ( ميوه هاي كنسرو شده) و خشكبار ( ميوه هاي خشك شده) و آب ميوه ها را نيز مي توان جز اين گروه به حساب آورد. ميوه‌ها و سبزي‌ها منابع‌ اصلي‌ تأمين‌ فيبر، ويتامين‌ و موادمعدني‌ بدن‌ ما محسوب می شوند. اين‌مواد علاوه‌ بر اين كه‌ براي‌ رشد و ترميم‌ بافت‌ها لازم اند، خاصيت‌ آنتي‌ اكسيداني ‌داشته‌ و در پيشگيري‌ از ابتلا به‌ سرطان‌ نقش‌ مهمي‌ دارند.


موضوعات مرتبط: بهداشتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:, | 14:26 | نویسنده : عبدالمجيد منصوري |

چهار گروه اصلی مواد غذایی

چگونه می توان تغذیه درست داشت؟
شرط اصلی سالم زیستن، داشتن تغذیه صحیح است.

تغذیه صحیح یعنی رعایت دو اصل تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه.تعادل به معنی مصرف مقادیر كافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است وتنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی كه در 4 گروه اصلی غذایی معرفی می شوند.
بهترین راه اطمینان از تعادل و تنوع در غذای روزانه استفاده از هر 4 گروه اصلی غذایی است.

چهار گروه اصلی غذایی عبارتند از: گروه نان و غلات، گروه میوه ها وسبزی ها، گروه شیر و لبنیات، گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها.
مواد غذایی هر گروه، دارای ارزش غذایی تقریبا" یكسان هستند و می توان از یكی به جای دیگری استفاده كرد.
مقایسه مقدار مصرف روزانه از گروه های غذایی را می توان با استفاده از شكل یك هرم نشان داد.



ادامه مطلب

برچسب ها: چگونه می توان تغذیه درست داشت؟، هرم غذایی چیست؟، شرط اصلی سالم زیستن،  
n. rezai
نظرات (6)

آموزش نکات بهداشتی به دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه که باید بیاموزند.
نکات مهم بهداشتی که باید به دانش آموزان آموخت
 
اگر علایمی مانند تب، سرفه، خستگی و ... در کودک خود مشاهده کردید، مانع رفتن او به مدرسه شوید. استراحت در منزل سبب تسریع روند بهبودی کودک می شود. همچنین از سرایت بیماری به بقیه دانش‌آموزان جلوگیری می کند.
بهداشت دانش آموزان,بهداشت دانش آموزان+مقاله,بهداشت دانش اموزان در مدرسه
بهداشت دانش آموزان,بهداشت دانش آموزان+مقاله,بهداشت دانش اموزان در مدرسه,بهداشت دانش آموز,بهداشت فردی دانش آموزان,بهداشت روانی دانش آموزان,بهداشت روانی دانش آموزان ابتدایی,بهداشت فردی دانش آموزان,بهداشت فردی دانش آموزان ابتدایی,بهداشت روانی دانش آموزان در مدرسه,مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، بهداشت
با شروع سال تحصیلی، دانش آموزان سال اولی وارد مقطعی از زندگی خود می شوند که قبلا هیچ گونه آشنایی با آن نداشتند. هم زمان با ورود سال اولی ها به مدرسه عده ای از خانوداه ها هم با کودکان خود وارد قسمت جدیدی از زندگی خود می شوند.
 
رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت دانش آموزان مخصوصا سال اولی ها لازم است، زیرا در سایه نعمت سلامت است که می توان به تحصیل علم و دانش پرداخت.
 
در این مطلب نکاتی را برای والدین عزیز یادآوری می کنیم تا با رعایت آنها به حفظ سلامت کودکان خود کمک کنند :
 
1- به کودک خود یاد بدهید که چگونه و چه موقع دست های خود را با آب و صابون بشوید.
اگر کودکان قبل از ورود به مدرسه روش صحیح شستشوی دست های خود را یاد گرفته باشند، سپری محکم در برابر انواع بیماری ها و میکروب ها خواهند داشت .همچنین باید به آنها بگویید که چه موقع باید دست های خود را حتما با آب و صابون بشویند؛ مثلا بعد از دستشویی یا ورزش کردن یا قبل از خوردن خوراکی.
 
2- به کودکان خود آموزش دهید تا همیشه مقداری دستمال کاغذی همراه خود داشته باشند.
یکی از مزیت های همراه داشتن دستمال کاغذی این است که موقع سرفه و یا عطسه، جلوی دهان و بینی خود را با آن می گیرند و از پخش انواع میکروب ها در هوا و بیمار شدن دیگران (در صورتی که کودک مریض باشد) جلوگیری می کنند.
 
3- تمام واکسن های کودک خود را سر موقع بزنید.
اگر کودک تمام واکسن هایی که برای او مشخص شده است سر موقع تزریق کند (مثل واکسن سه گانه یا سرخک و ...)، در برابر بسیاری از بیماری ها مصون می ماند. اگر برخی واکسن ها را دوباره تزریق نکنیم، ممکن است که این بیماری برگردد و فرد را مبتلا کند .
بازی و فعالیت بدنی برای کودکان مثل اکسیژن برای ادامه حیات است و سبب رشد و تقویت سلامت روحی و جسمی آنها می شود
4- دست های کودک خود را با مواد مخصوص، ضدعفونی کنید.
کودکان به دلیل بازی کردن و لمس کردن بسیاری از اشیای اطراف خود، همواره دست های آلوده ای دارند و همیشه این امکان فراهم نیست تا دست های خود را با آب و صابون بشویند. بنابراین این طور مواقع می توانید از مواد ضدعفونی کننده دست استفاده کنید که در داروخانه می فروشند.
 
5- به کودکان خود یاد دهید تا از تنقلات و غذاهای خانگی در زنگ تفریح و یا ناهار استفاده کنند.
متاسفانه امروزه با ایجاد بوفه در مدارس بسیاری از کودکان ترجیح می دهند از غذاهای آماده ای که با کالری زیادی دارند، استفاده کنند. اگر کودکان از همان دوران کودکی به ارزش غذایی که مادر تهیه می کند آگاه باشند، به ندرت از غذاهای آماده بوفه ها استفاده می کنند.
علت چاقی کودکان امروزی، استفاده زیاد از غذاهای پرکالری و کم تحرکی به دلیل بازی های رایانه ای می باشد.
 
بهداشت دانش آموزان,بهداشت دانش آموزان+مقاله,بهداشت دانش اموزان در مدرسه,
6- کودکان خود را تشویق کنید تا فعالیت بدنی داشته باشند.
حتی اگر به دلیل محدودبودن فضای مدرسه، کودک شما امکان بازی در مدرسه را نداشت، حتما او را تشویق کنید تا در منزل و یا پارک فعالیت بدنی داشته باشد.
بازی برای کودکان مثل اکسیژن برای ادامه حیات است و سبب رشد و تقویت سلامت روحی و جسمی آنها می شود. همچنین کودکان در ضمن بازی کردن، چیزهای زیادی را یاد می گیرند.
 
7- هرگاه کودک شما به هر دلیلی بیمار شد، از رفتن او به مدرسه جلوگیری کنید.
اگر علایمی مانند تب، سرفه، خستگی و ... در کودک خود مشاهده کردید، مانع رفتن او به مدرسه شوید. استراحت در منزل سبب تسریع روند بهبودی کودک می شود. همچنین از سرایت بیماری به بقیه دانش‌آموزان جلوگیری می کند، به خصوص در مورد بیماری های واگیردار





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 23 شهریور 1394 توسط n. rezai
نظرات (0)

چرا بچه ها چاق می شوند
چرا بچه ها چاق می شوند
 
بدن، انرژی مصرف نشده را به عنوان چربی ذخیره می كند و برای انجام فعالیت ها و زنده بودن همواره باید غذا و كالری دریافت شود حال اگر مواد دریافت شده بدن بیش از نیاز افراد باشد بدن این مواد اضافه را به صورت چربی در خود ذخیره خواهد كرد. مصرف غذاهای نامناسب مثل غذاهای باچربی و قند بالا به جای مصرف غذاها و مواد سالم، كمبود فعالیت های فیزیكی و نداشتن تحرك بچه های امروزی از علل چاقی در كودكان است.
 
با این که بعضی از دلایل ژنتیکی و هورمونی می توانند در چاقی کودک موثر باشند اما اغلب این اضافه وزن به دلیل پُرخوری کودک و عدم تحرک کافی او است.
 
بر خلاف بزرگسالان، کودکان برای رشد و نمو به مواد مغذی و کالری بیشتری نیازمندند. بنابراین اگر روزانه کالری مورد نیاز برای رشد و متابولیسم و فعالیت مصرف شود، میزان اضافه وزن با میزان رشد متناسب خواهد بود.
 
اما میزان اضافه وزن در کودکانی که انرژی ای بیش از کالری مورد نیاز خود مصرف می کنند، بالاتر از حدی است که بدن برای رشد به آن محتاج است.
 
البته باید بدانید که بیماری های ژنتیکی و اختلالات هورمونی نیز می توانند سبب چاقی در کودکان شوند؛ مثل سندرم پردر ویلی(Prader Willi Syndrome) و سندروم کوشینگ. این اختلالات نقش بسیار کمی در این امر دارند و به طور کلی دو عامل عادات نادرست غذایی و عدم تحرک کافی نقش بیشتری در ایجاد چاقی دارند.
 
تعدادی از والدین چاق نسبت به سایر والدین توجه و نگرانی كمتری راجع به وزن فرزندانشان دارند. این بی توجهی موجب می شود تا والدین نسبت به نحوه خوردن فرزندانشان اهمیت زیادی نشان ندهند و در نتیجه كودكانشان چاق تر می شوند.
 
راه های لاغر کردن کودکان چاق
دلایل مختلف جسمی و روانی وجود دارد که شمارا موظف می‌سازد تا به کاهش وزن این کودکان کمک کنید. کمک کردن پدر و مادر برای رسیدن به وزن ایده ال کودکان بسیار مهم است. در سطور زیر به برخی باید و نبایدهای اشاره می‌کنیم که به موفقیت کاهش وزن کودکتان کمک خواهد کرد…
 
به رژیم‌های نامناسب غذایی “نه” بگویید:
مگر آنکه پزشک متخصص اطفال به شما توصیه کرده باشد فرزند خود را در رژیم‌های محدودکننده قرار ندهید. کودکان به دلیل نیازهای تغذیه خاص اگر با محدودیت‌های غذایی روبرو شوند در رشد و سلامت جسمی‌شان تداخل ایجاد می‌شود.
 
به کودکانتان توصیه کنید آرام غذا بخورند:
هنگامی‌که کودکان به‌آرامی غذا می‌خورند زمان سیر شدن خود را سریع‌تر درک کرده و دست از خوردن غذا می‌کشند.
 
خوردن وعده‌های غذایی در کنار خانواده:
در صورت امکان وعده‌های غذایی را با خانواده و در کنار تمامی اعضاء صرف کنید تا کودکانتان طرز صحیح و مقدار صحیح غذا خوردن را از شما بیاموزند.
 
برنامه‌ریزی برای خوردن تنقلات:
کودکان را در مصرف تنقلات کنترل کرده و تنقلات کم‌چربی که دارای کالری کمی هستند را به آن‌ها بدهید. خوردن تنقلات کم‌چرب می‌تواند به‌عنوان میان وعده عمل کرده و کودکان را تا رسیدن زمان صرف غذای اصلی راضی نگه دارد.
 
آیا از وعده ناهار کودکتان آگاه هستید؟
بسیاری از کودکان ناهار خود را در مدرسه میل می‌کنند. برای کودکتان وعده ناهار مغذی در نظر بگیرید.
 
آیا غذاهای شما هوس‌انگیز نیستند؟
به‌جای حذف خوراکی‌های نظیر آب‌نبات و شیرینی اجازه دهید اعضاء خانواده از خوردن آن‌ها لذت ببرند. اما همیشه اعتدال را رعایت کنید.
 
روبروی تلویزیون غذا نخورید:
تعیین کردن محلی که غذا درآن صرف می‌شود بسیار مهم است. غذا باید پشت میز ناهارخوری در اتاق ناهارخوری و یا آشپزخانه صورت بگیرد نه جلوی تلویزیون.
 
از غذا به‌عنوان تنبیه و پاداش استفاده نکنید:
پدر و مادرها با استفاده از خوراکی‌ها و آب‌نبات در برابر پاداش و تنبیه و مجازات کودکان پیامی غلط را به آن‌ها مخابره می‌کنند. هنگام برخورد جدی با مشکلات تغذیه کودکان با پزشک خانوادگی و متخصص اطفال مشورت کنید.


ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ جمعه 20 شهریور 1394 توسط n. rezai
نظرات (0)

اهمیت تغذیه برای دانش آموزان

 

 تغذیه مناسب برای دانش آموزان بسیارپر اهمیّت است .




ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 19 شهریور 1394 توسط n. rezai
نظرات (0)

راههایی برای جلوگیری از اشتهای کاذب
چگونه جلوی اشتهای کاذب خود را بگیریم؟
در ادامه مطلب را مشاهده کنید

.طلاوجواهرات،گردنبند،زیورآلات,جواهرات سال،ساعت،ساعت مچی


ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ جمعه 23 مرداد 1394 توسط n. rezai
نظرات (1)

کالری مواد غذایی
،چی، چقدر کالری دارد

گاهی از اوقات از خود پرسیده اید که این چیزی که می خورم، چقدر کالری دارد!

خوب تعدادی از خوراکی های رایج و میزان و کالری آن را برای شما در اینجا درج کردم.

آرد گندم======‏100گرم======‏360 کالری
آرد ذرت======‏100گرم======‏370 کالری
برنج ‏======‏5 قاشق غذا خوری سر خالی======‏80 کالری
برنج پخته======یک کفگیر با روغن======‏250 کالری
ماکارونی پخته شده======‏5 قاشق سر خالی======‏80 کالری
شیر برنج======نصف لیوان======‏80 کالری
نان لواش======‏30 گرم یا(4 کف دست)‏======‏80 کالری
نان تافتون======‏2 کف دست======‏80 کالری
جوانه گندم======‏3 قاشق غذا خوری======‏80 کالری
نان سنگک یا بربری یا باگت======‏30 گرم(1 کف دست)‏======‏80 ‏کالری
سیب زمینی کوچک======‏1 عدد(90 گرم)‏======‏80 کالری
بلال متوسط ‏======‏1 عدد (150 گرم)‏======‏80 کالری
انواع حبوبات پخته======نصف لیوان ‏======‏80 کالری
سیب زمینی سرخ شده ‏======‏20-25 عدد======‏140 کالری
چیپس======‏100 گرم======‏500 کالری
مربا یا عسل======‏1 قاشق غذا خوری======‏54 کالری
بیسکویت ترد شور======‏6عدد======‏80 کالری
نخود سبز ‏======نصف لیوان======‏80 کالری
نوشابه ‏======کوچک======‏100 کالر ی
پیتزا ‏======یک عدد متوسط======‏700 کالری
پفک ‏======‏100 گرم======‏100 کاری
آجیل درهم======‏100 گرم======‏650 کالری
بادام ‏======‏100 گرم======‏650 کالری
بادام زمینی======‏100 گرم======‏560 کالری
انجیر خشک ‏======‏100 گرم======‏270 کالری
آجیل مخلوط======‏6عدد======‏50 کالری
گردو======‏2 عدد کامل======‏50 کالری
زیتون سبز======‏10 عدد بزرگ======‏45 کالری
دانه کنجد======‏1قاشق مربا خوری======‏45 کالری
ژله======نصف لیوان ‏======‏80 کالری
باقلا سبز======نصف لیوان======‏80 کالری
سیب کوچک======‏120 گرم======‏60 کالری
زردآلو تازه ‏======‏4 عدد======‏60 کالری
موز کوچک ‏======‏1 عدد======‏60 کالری
موز بزرگ======‏1عدد======‏120 کالری
آناناس کمپوت شده======نصف لیوان======‏60 کالری
هلو ‏======‏1 عدد متوسط(180 گرم)‏======‏60 کالری
انجیر تازه ‏======‏1 عدد متوسط======‏60 کالری
گلابی======‏1عدد بزرگ======‏120 کالری
انگور ‏======‏1 خوشه متوسط(17 عدد)‏======‏60 کالری
خربزه یا هندوانه یاطالبی ‏======‏1 برش متوسط======‏60 کالری
کیوی ‏======‏1 عدد======‏60 کالری
نارنگی کوچک ‏======‏2 عدد======‏60 کالری
شلیل======‏1 عدد======‏60 کالری
پرتقال ‏======‏1 عدد متوسط======‏60 کالری
آب میوه======نصف لیوان======‏60 کالری
خرما======‏2عدد درشت======‏60 کالری
کشمش======‏1 قاشق پر ‏======‏60 کالری
برگه======‏4 تکه======‏60 کالری
گیلاس======‏1 لیوان======‏120 کالری
گریپ فروت======‏1 عدد ‏======‏60 کالری
شیر کم چربی======‏1 لیوان======‏120 کالری
ماست======‏1 لیوان======‏120 کالری
شیر پر چرب======‏1 لیوان======‏150 کالری
ماست پر چرب======‏1 لیوان======‏150 کالری
دوغ غلیظ======‏1 لیوان======‏120 کالری
کشک======‏100 گرم======‏350 کالری
کشک ‏======‏1 قاشق غذا خوری======‏60 کالری
کاهو ‏======‏1 لیون======‏25 کالری
خیار ‏======‏2 عدد متوسط======‏25 کالری
شلغم ‏======نصف لیوان پخته======‏25 کالری
اسفناج======نصف لیوان پخته======‏25 کالری
کدو سبز======نصف لیوان پخته بدون روغن======‏25 کالری
گوجه فرنگی======‏2 عدد بزرگ======‏25 کالری
کرفس======نصف لیوان پخته======‏25 کالری
بادمجان======نصف لیوان پخته بدون روغن======‏25 کالری
قارچ======نصف لیوان پخته یا 1 لیوان نپخته======‏25 کالری
مخلوط سبزی(آش یا پلو)‏======نصف لیوان پخته======‏25 کالری
لوبیا سبز======نصف لیوان پخته======‏25 کالری
سفیده تخم مرغ======‏2 عدد======‏75 کالری
پنیر کم چرب ‏======‏30 گرم======‏75 کالری
گوشت کم چرب گوساله======‏30 گرم======‏80 کالری
مرغ یا ماهی (گوشت سفید)‏======‏30 گرم======‏75 کالری
تن بدون روغن======‏30 گرم======‏75 کالری
گوشت گوسفند(گوشت پر چرب)‏======‏30 گرم======‏100 کالری
تخم مرغ کامل======‏1 عدد======‏75 کالری
کالباس یا سوسیس======‏100 گرم======‏300 کالری
کباب برگ ‏======‏1 سیخ======‏200 کالری
کباب کوببیده ‏======‏1 سیخ======‏270 کالری
کتلت======‏1عدد======‏150 کالری
دلمه متوسط======‏1 عدد======‏150 کالری
زبان گوسفند======‏100 گرم======‏260 کالری
زبان گوساله======‏100 گرم======‏150 کالری
سویا ‏======‏100 گرم ‏======‏380 کالری
کره======‏1 قاشق مربا خوری======‏45 کالری
خامه ‏======‏2 قاشق مربا خوری======‏45 کالری
پنیر خامه ای ‏======‏1 قاشق غذا خوری======‏45 کالری
مایونز ‏======‏1 قاشق مربا خوری======‏45 کالری
روغن ذرت ،سویا،آفتابگردان===‏1 قاشق مربا خوری====‏45 کالری
روغن زیتون======‏1 قاشق مربا خوری======‏45 کالری
بستنی======‏100 گرم======‏20


ادامه مطلب

برچسب ها: خواص آبغوره،  
نوشته شده در تاریخ جمعه 23 مرداد 1394 توسط n. rezai
نظرات (0)

میوه های چربی سوز برای لاغری
میوه های چربی سوز را بشناسید
هنگامی که شما شروع به کاهش وزن می کنید تمام چیزهایی که می خورید در کاهش وزن تان اثر دارند. در این مقاله میوه هایی را معرفی می کنیم که در کاهش وزن و از بین بردن چربی های تان موثر هستند. پژوهش های اخیر نشان می دهد که مصرف گروهی از میوه ها می تواند سوخت و ساز بدن و در نتیجه سرعت سوزاندن چربی های تان را بالا ببرد.
 
1 -  آووکادو
 
 آووکادو یکی از میوه هایی است که خودش دارای محتوای چربی بسیار بالایی است ولی به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیادی از اسیدهای چرب امگا9 سوخت و ساز بدن تان را بالا می برد. آووکادو باعث افزایش هورمون های خاصی که به از دست دادن وزن کمک می کنند، می شود. همچنین به سرعت احساس سیری به شما می دهد.

2 -  سیب
 
سیب یکی از مهم ترین میوه ها برای چربی سوزی است. سیب سرشار از فیبر بوده و کالری بسیار کمی دارد به همین دلیل یک پیشنهاد عالی برای یک میان وعده سیر کننده است. همچنین سرشار از ویتامین B ، C  و آنتی اکسیدان و مواد معدنی بوده که باعث ایجاد انرژی بسیار زیادی در بدن تان می شود.
 
3 – بلوبری
 
تمام میوه هایی که از خانواده توت هستند برای بدن بسیار مفید می باشند ولی بلوبری ( قره قاط ) منبع بسیار عالی از آنتی اکسیدان بوده و یک میوه عالی برای چربی سوزی است.مواد مغذی موجود در این میوه سوخت و ساز بدن تان را بالا برده و کالری بیشتری از بدن تان دفع میکند.

4 – گریپ فروت
 
به گفته کارشناسان تناسب اندام کسانی که هر روز یک عدد گریپ فروت میل کنند هیچ موقع تناسب اندام خود را از دست نمی دهند. این میوه یک چربی سوز فوق العاده است و از آنجا که بدن تان انرژی بیشتری برای هضم این میوه لازم دارد کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید.

5 – نارگیل

نارگیل به عنوان یک میوه شیرین بهترین جایگزین برای شیرینی و شکلات هاست. یک تکه کوچک از نارگیل شما را بسیار سیر نگه می دارد و همچنین سوخت و ساز بدن تان را افزایش می دهد.

6 – انار
 
انار هم ای میوه هایی است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به سوزاندن چربی ها کمک می کند. همچنین انار از میوه هایی است که اشتهای شما را کاهش می دهد. به همین دلیل یک لیوان آب انار قبل از ناهارتان میل کنید یا به سالادتان این میوه را اضافه کنید.

7 – لیمو
 
لیمو هم بهترین میوه برای چربی سوزی است. همچنین این میوه کالری های اصافی در بدن تان را می سوزاند.

8 – توت فرنگی
 
این میوه هم به دلیل طعم شیرینی که دارد می توان جایگزین مناسیب برای شیرینی و شکلات ها باشد. این میوه را اگر به رژیم غذایی روزانه تان اضافه کنید شاهد تاثیر شگفت انگیز آن در کاهش وزن تان خواهید بود. از دیگر خواص این میوه بهبود گردش خون، افزایش ایمنی، بهبود هضم غذا، زیبایی پوست و مو می باشد.

9 – هندوانه
 
هندوانه از بهترین میوه ها برای فصل تابستان است. یک لیوان آب هندوانه قبل از غذا در کم کردن اشتهای تان بسیار موثر است.

10 – طالبی
 
طالبی از دیگر میوه های سیر کننده است. این میوه غنی از ویتامین A و C است. در طالبی هم آنتی اکسیدان هایی وجود دارد که در سوزاندن چربی ها و کم کردن اشتها موثر است.

11 – کیوی

این میوه حاوی ویتامین C و E و اسیدهای چرب امگا 3 است. اسیدهای چرب امگا 3 در کم کردن اشتها موثر هستند.


 سرآشپز حمید ابراهیمی


ادامه مطلب

برچسب ها: چهار ادویه حیاتی برای مغز،  
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 18 مرداد 1394 توسط n. rezai
نظرات (0)

لاغری از بین بردن شکم بزرگ با تغذیه سالم
لاغری ازبین بردن شکم بزرگ
              با شکم آوردن چگونه مقابله کنیم

نتیجه تصویری برای عکس چاقی و لاغری





1= اگر مزاج شما گرم است با خوردن نصف استکان عرق کاسنی بعد غذا چاره سازی شود ( دقت شود خانمها در خوردن کاسنی زیاده روی می کنند و عاقبت کرختی در رحم و رطوبت گیری رحم را غافل میشوند .

2= روی شکم را روغن کرچک به اندازه نصف قاشق چایخوری مالیده شود و لیکن خوردن آن توصیه نمی شود .

3= کلپوره یا مریم نخودی ( داروی کاهش قند خون ) نصف قاشق چایخوری روزی یکبار مثل چای دمنوش شود و زیاده روی توصیه نمیشود .

4= ورزش عادی مثل پیاده روی انجام شود حداقل روزی نصف ساعت ، چون ورزش نکردن عامل شکم آوردن است .

5= انجام فعالیت نشسته عامل شکم آوری است . مصادیق را خودتان جستجو کنید .

6= خوردن غذای کالری دار عامل شکم آوری است .

7= خوردن نان و برنج و فست فودها و نان خمیری بالاخص فانتزی و بربری عامل شکم آوری است .

8= مبارزه جدی با یبوست رافع شکم آوری است چون شیخ الرئیس بوعلی میفرماید آدمی بایستی حداقل سه بار در یک روز دفع حاجت آرام داشته باشد و هر گونه زور زدن موجب تولید بواسیر و نشانه از خشکی شدید در روده و شکم دهی دارد . یبوست ام المراض است و هفتاد مرض از آن شکل میگیرد .

9= اگر با زبان خیلی ساده کتب روائی ما را درباره سلامتی دنبال کنیم صدها حدیث وجود دارد که فرموده اند بدن را روغن مالی کنید ( دانشنامه احادیث پزشکی در اسلام آقای ری شهری + کتاب حلیه المتقین + کتب طب الصادق + طب الرضا + طب الائمه و... سنن النبی علامه طباطبائی ) پس روی شکم را با روغن مثل بادام شیرین و یا کرچک نرمش کنیم .

10= آب کمتر مصرف شود یعنی حداکثر تا 8 لیوان ... امام علی ع میفرماید تن را بایستی همانند درختان کم آب در بیابان مدیریت کنیم تا سخت شود و الا بر اثر پر آبخوری بدن فربه و چاق و دارای بیماری میشود .

11= تغذیه آهسته خورده شود تا بزاق دهان به شیره غذای ورودی خو بگیرد .

12= موقع تغذیه رسانه گروهی خاموش و حرف زدن قطع شود .

13= نشاسته عامل چاق شدن است.

14= نوشابه های گازدار و آدامس عامل شکم آوری است .

15= سبزی و حبوبات عامل شکم آوری است .

16= سیب زمینی سرخ کرده عامل شکم دهی و باعث خاموش شدن مغز میشود .

17= هویج زیاد خورده شود .

18= سیر خشک فقط برای افراد سرد مزاج مفید است .

19= عرق اسطوخدوس روزی یک استکان مصرف شود تا قوه مدیره مغز تواناتر برای جاروی نزله مغزی شود .

20= گوشت گاو و گوساله و بالاخص فست فودها عامل بزرگ شکم دهی هستند پس به تغذیه شرقی خودمان بازگردیم .

21= برای دفع رطوبات بلغمی و نزله های سرد در روده های بزرگ و کوچک و دفع سموم بایستی بصورت نوبه ای یا ترکیبی از عرقهای نعنا و بارهنگ و میخک و زنیان و شیرین بیان استفاده شود و یا گیاهش را پودر کرده در روی غذا و یا پختنی ها استفاده کنیم .

22= خربزه و هندوانه با هم خوردن عامل نفخ شکم و باعث شکم دهی و زخم معده ها می باشند .

23= دوغ و ماست برای معده سرد و تر بشدت مضر است و بایستی با مصلحات آن یعنی آویشن و آذربه و نعنا مصرف شوند و اصلا" لبنیات ها کم کم مصرف شوند .

24= آب یخ و بستنی ممنوع .

25= خوردن هل با دمنوش چای کوهی برای خروخ بلغم معده عالیست و از خوردن چای سیاه پرهیز شود .

26= خربزه بعد از غذا یک ساعت خوردنش عالیست .

27= عسلاب با اندکی لیمو ترش خوبست .

28= استرس و غم ها بشدت شکم دهی دارند .

29= حمام کردن هر روز لاغر کننده و یک روز در میان چاق کننده است .

30= رب انار شیرین با آب عسل مفید است .

31= پاشیدن یک گرم دارچین روی غذا عالیست زیاده روی در مصرف مزاج گرم را مضر است .

32= نوشیدن   آب سرد باعث گشادی روده ها میشود و ما باید بدانیم حرارت روده تا 37 درجه است و آب سرد حرارتش صفر است پس آب ولرم یا یخچالی بهتر است و بدانیم که یخ ما را به مرگ زود رس دعوت می کند .

33= فشار خون و یبوست کهنه بشدت عامل شکم دهی هستند .

34= دوری از گوشت فریزری و مانده عامل بلغمی شدن شکم میشود .

35= اگر روده عفونی شده باشد رنگ ادرار قهوه ای و بد بو میشود و در شکم دهی موثر است .

36= بعد از غذا فوری خوابیدن فوق العاده مضر است و باعث عفونت روده ها و کسالت و چرب شدن کبد میشود .

37= برنج و سیب زمینی بشدت روده ها را اسیدی می کند و باعث فراخی و ورم روده میشود .





نوشته شده در تاریخ یکشنبه 18 مرداد 1394 توسط n. rezai
نظرات (1)

نکاتی مهم در تغذیه برای راز های جوان ماندن
 راز جوان ماندن

1--خوردن جعفری
2--کسانی که زیادچای بخورندپیرمیشوند
3--خوردن فلفل باعث حفظ جوانی میشود
4--خوردن سیرازپیری زودرس جلوگیری میکند
5--قارچ دوران جوانی راافزایش میدهد گوجه طول عمرراافزایش میدهد
6--اب هویج حافظ جوانی است.
: 16 ماده غذایی که شما را جذابتر میکند:
1. زغال اخته؛ ضدتیرگی دندان
2. بذر کتان؛ اکسیر جوانی پوست
3. کلم قرمز؛ ضدچین و چروک پوست
4. کیوی؛ میوه دوستدار لثه
5. برگه زردآلو، نگهبان رنگ پوست
6. مرکبات؛ کپسول ضدپیری
7. آلو؛ ضامن ناخن های سفت و محکم
8. سیر؛ جوان کننده پوست
9. تمشک؛ خداحافظی با ورم صورت
10. آووکادو؛ میوه جوانی
11. غلات کامل؛ پاک کننده پوست
12. سنبل هندی؛ مهارکننده استرس
13. انبه و هویج؛ هدیه هایی برای پوست
14. شیرسویا؛ برای داشتن ناخن های بلند
15. لبنیات کم چرب؛ ناخن هایی که نمی شکند
16. گوجه فرنگی برای درخشان شدن پوست

دردناک شدن مچ پا می تواند نشان دهنده مشکلات کلسترولی  باشد.

قوی بودن ریه ها نشان دهنده کاهش خطر ابتلا به آلزایمر است





نوشته شده در تاریخ یکشنبه 18 مرداد 1394 توسط n. rezai
نظرات (2)

توصیه های مهم برای «ضد افسردگی»
 سی توصیه مهم:  
"ضد افسردگی"

  1- هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده‌روى كنید و به هنگام راه رفتن، لبخند بزنید.
2- هر روز حداقل 10 دقیقه در یك مكان كاملاً ساكت و بى‌سر و صدا بنشینید.          

3- هرگز از خوابتان نزنید. یك دستگاه ضبط فیلم بخرید و برنامه‌ هاى تلویزیونى مورد علاقه‌تان كه شبها دیروقت پخش مى‌شوند را ضبط كنید و روز بعد ببینید.       

   4- هر روز صبح كه از خواب بلند مى‌شوید،

 جمله زیر را تكمیل كنید:

 «هدف امروز من ....................... است.»      

   5- با این سه «الف» زندگى كنید:
 انرژى،
 اشتیاق،
 احساس یگانگى        
  6- نسبت به سال قبل كتاب‌هاى بیشترى بخوانید و بازى‌هاى بیشترى بكنید.          
7- هر روز زمانى رابرای دعا بگذارید.   

8- با افراد بالاتر از 70 ساله و نیز افراد كمتر از 6 ساله وقت بگذرانید.
9- به هنگام بیدارى، رویاپردازى كنید.

10- بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات تغذیه كنید.

11- چاى سبز، مقدارى زیادى آب، كلم، بادام و فندق را در رژیم غذایى روزانه‌تان بگنجانید.
     12- سعى كنید هر روز بر روى لب حداقل سه نفر لبخند بیاورید.      
   13- ریخت و پاش و آشفتگى را از خانه، ماشین و میز كارتان دور سازید.

14- انرژى خود را صرف شایعات، موضوعات گذشته، افكار منفى یا چیزهایى كه از كنترل شما خارج است نكنید.
 در عوض، انرژى خود را مصروف جنبه‌ هاى مثبت «زمان حاضر» سازید.

 15- بدانید كه زندگى مانند مدرسه است و شما براى یادگیرى به اینجا آمده‌ اید. مسائل، جزئى از برنامه درسى است كه ظاهر مى‌شوند و از بین مى‌روند، درست مثل مسائل كلاس ریاضى، امّا درس‌هایى كه از آن‌ها یاد مى‌گیرید براى همیشه پا برجا مى‌ماند.       

   16- صبحانه را زیاد، ناهار را متوسط و شام را كم بخورید.   

   17- خودتان را زیاد جدّى نگیرید. هیچكس دیگر هم این كار را نمى‌كند.

18- لزومى ندارد كه در هر بحثى برنده شوید، اختلاف نظرها را بپذیرید.

19- با گذشته خود صلح كنید تا «حال»تان خراب نشود.
  20- زندگى خودتان را با دیگران مقایسه نكنید.

21- هیچكس مسئول شادى و رضایت شما نیست بجز خودتان.
    22- هر مصیبت یا ضایعه‌اى كه برایتان پیش مى‌آید به
موضوعات مرتبط: بهداشتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:, | 20:49 | نویسنده : عبدالمجيد منصوري |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By VatanSkin :.